Halapi

Lovarda

Mostanában egyre többet kések el a munkából reggelente, viszont nem igazán értem, hogyan. Időben felkelek, amit tudok, már előző este elintézek, és időben is indulok el minden reggel. Körülbelül egy hete észleltem ezt a jelenséget, mármint azt, hogy a reggeli késések egyre gyakrabban fordulnak elő, de nem az én hibámból.

Már kipróbáltam azt is, hogy az amúgy húsz perces útra már harmincöt percet szánok. Biztos, ami biztos. De ez sem jön be. Mikor is egyszer megelégeltem, és számolni kezdtem, hogy a kiírt időpontot felül még mennyit töltök a különböző megállókban, hogy a tömegközlekedésre felszállhassak, és végre elindulhassak. Amikor én indulok, akkor még nagyon korán van, szinte soha nincs dugó. Mégis annyi ideig tart bejutnom az irodába, hogy sokszor már azt érzem, hogy útközben fogok megőszülni.

Elmeséltem egy ismerősömnek, aki csak nevetett rajtam. Neki ilyen problémái nincsenek. Mérges is lettem, hogy milyen jókat derül rajtam, miközben nekem az állásom a tét. Igaz, a főnököm nagyon korrekt, de már ő is kezdi eléggé unni, hogy reggelente mindig rám kell várnia mindenkinek.

Elmesélte az ismerősöm, hogy az ő cégénél hogyan mennek a dolgok. Hát én csak ámultam és bámultam. Flottakezelés. Életemben nem hallottam még ezt a szót, illetve kifejezést. Az ismerősöm most már nem kacagott, inkább úgy nézett rám, mint valami ufóra.

Muszáj volt hát elmagyaráznia nekem, hogy miről is beszél, így nem sokáig húztuk az időt. Elmondta, hogy ő autóval jár munkába. Ezt még jobban nem értettem, mivel tudtommal neki nincs autója. Kiderült, hogy kapott egy céges autót, azzal jár a munkahelyére. Egyből irigy is lettem, hiszen nekem is van jogosítványom, de hát autóm nincs.

Megkérdeztem, hogy ez mégis miért éri meg a cégnek, ahol dolgozik, hiszen így legalább 30 autót kellett vennie, mivel annyian dolgoznak ott. Vagy kicsit többet, nem tudom pontosan. És itt tértünk a lényegre, amit én csak ámulva hallgattam.

Kiderült számomra, hogy ez egy komplett szolgáltatás, ami magába foglalja az autó finanszírozását, sőt még az üzemeltetését is. Ehhez pedig még hitelt sem kell felvenni, és a vevő mentesül az autóval kapcsolatos tevékenységek alól. Tehát ez a cég számára egy hasznos befektetés.  Ez viszont még nem minden! Jelentős kedvezményben is részesülhet, aki ezt a szolgáltatást veszi igénybe.

Elmesélte az ismerősöm, hogy olyan is előfordult már náluk, hogy kaptak egy csereautót, ráadásul elég rövid időn belül, nem kellett rá heteket várniuk. Úgy gondolom, hogy ez a szolgáltatás nagyon jó megoldás, hiszen, ha vesz a cég egy autót, vagy akár többet is, akkor így olyat vesz, amiről tudják is, hogy semmi baja, minden rendben van vele és nem a megvásárlás után derül ki, hogy már régen gazdasági szempontból egy igazi időzített bomba az autó.

Másnap úgy döntöttem, hogy felhozom a főnökömnek a témát. Nem csak magam miatt, hanem mert többet dolgozunk a cégnél, és így igazán jó ötlet lenne, ha mi is igénybe vennénk ezt a szolgáltatást. Előtte persze otthon utána néztem még jobban a dolgoknak, weboldalakat kerestem, hogy ha a főnökömnek tetszene az ötlet, akkor már konkrétumokkal tudnék elé állni. Hiszen tudtam, hogy rengeteg dolga van, nem lesz ideje azzal foglalkozni, hogy ennek az egésznek utána járjon.

Nagy szerencsém volt, hiszen tudta, miről beszélek, ő már legalább két hete ezen gondolkozott, de most, hogy végül én is felhoztam neki a flottakezelést, úgy döntött, hogy belevágunk. Nagyon megörültem, végre nem fogok állandóan elkésni a munkából reggelente. Remélem, hogy miután megkapom majd a céges autómat, ugyanúgy nem lesz dugó reggelente, mint idáig.