Mielőtt választunk, olvassuk el az értékeléseket
Életem során rengeteg szállodában, panzióban és vendéglátóhelyen megfordultam, hiszen a munkám megköveteli tőlem, hogy sokat utazzak belföldön és külföldön is egyaránt. Sok minden közrejátszik abban, hogy milyen szempontok alapján foglalunk szállást magunknak, hiszen adott esetben nehéz megmondani előre egy drágább árkategóriájú szállásadóról is, hogy megfelelő-e a tisztaság, vagy finom-e a reggeli.
Utazásaim során leginkább úgy foglalok előre szállást, hogy végigböngészem az értékeléseket az adott helyről. Mára már több szállásfoglaló oldal ajánlatát lehet összehasonlítani szinte pillanatok alatt, így ár-érték arányban megtalálni a legmegfelelőbbet, már nem akkora kihívás, mint amilyen volt például öt vagy tíz évvel ezelőtt. Na de mi az, ami az utazóközönség véleményét leginkább a pozitív vagy a negatív oldalra sorolja? A legtöbb szállás ma már reggelivel hirdeti magát, de ha az alapárba nincs is benne a napindító étkezés, akkor biztos, hogy opciósan lehet választani reggeli szolgáltatást. Sok esetben, ha külön fizetünk érte, akkor bizony borsos összegeket eltudnak kérni egy tál tojásrántottáért és egy zsemléért. Az ilyen szállások bizonyára nagyon gyorsan magukra haragítják vendégeiket, hiszen annál kellemetlenebb nincs, mint amikor az ember éhes, és nem kap finom ételt, ráadásul indokolatlanul magas összeget ki is fizet érte.
A szállodák gyakran nem fordítanak elég gondot a munkaerő megfelelő menedzselésére és olyan embereket vesznek fel, akik nem tudják megfelelő módon ellátni a feladataikat, és sok esetben nem elég vendég centrikusak. Idehaza talán a vendéglátásba jelentkező munkaerőhiány tehet erről, de külföldön is tapasztalni, hogy nem mindenki úgy áll a vendéghez, mint az elvárható lenne. Sajnos elég kellemetlen élmény egy olyan helyre becsöppeni, ahol nem várnak megfelelő vendégszeretettel. Ennek kiküszöbölésére rengeteg tréninget lehet találni a munkaerő számára, azonban mivel a helyettesítések sem sok esetben megoldottak, így nehéz a szakmát mozgósítani ilyenekre.
Minden hotelben kardinális kérdés a tisztaság, főleg ami a fürdőszobát illeti. Nem mindegy, hogy a szekrény tetején ki van-e portalanítva, hiszen az ember sok esetben oda teszi a bőröndjét, az viszont egyenesen visszataszító, amikor a fürdő nincsen megfelelően karban tartva, és tisztítva. Mostanában egyre több helyen érvényesül az a fürdőszoba ötlet, hogy a higiénia megőrzése érdekében külön kis tasakos kiszerelésben található szappan és sampon is, illetve hajháló, valamint a hölgyeknek egészségügyi tasak. Mivel a fürdőszobában a hőmérsékletnek és a nedves felületeknek köszönhetően gyorsabban terjednek a bacilusok, így mindenképp egy hotel egyik legnagyobb értéke, ha a szobákban a fürdő megfelelően van takarítva. Természetesen plusz pont, ha a környezettudatosság és a felelős fenntarthatóság jegyében minden környezetkímélő módon van csomagolva és a törölközők és az ágynemű is úgy van mosva.
Habár időnként felreppenek szörnyű hírek egy-egy hotel kinézetével, vagy személyzetével kapcsolatban, azért azt nem árt tisztázni, hogy Magyarországon, többnyire rendezettek a szállások. A Szálloda Szövetség igyekszik ellenőrizni a helyeket, nem beszélve arról, hogy a hatalmas verseny miatt, amit a telített piac jelent fontos, hogy a hazai szállásadók a legjobb teljesítményüket nyújtsák, és hogy kifejezetten vendégbarát módon tegyék. A főváros több nemzetközi hírnevű szállodával is rendelkezik, amik gyakorta túlárazottak. Tény, hogy ezeken a helyeken maximálisan figyelnek a kiszolgálásra, de a centralizált gazdasági tendenciák miatt szinte árverseny nélkül hirdethetik a szobáikat egy-két helyen.
Ne féljünk kipróbálni az olcsóbb kategóriájú családias hotelek sem, hiszen ha nem vágyunk öt csillagos kényeztetésre, akkor ilyen helyeken is teljes nyugalomban és élvezhetjük a kikapcsolódást. Mindenképp érdemes egy szállodásról indulás előtt elolvasni az értékelést, hiszen ez sok esetben segíthet igényeink kielégítéséhez megfelelőt választani. Az értékelések között pedig találhatunk olyat, ami a mi aggályainkat is meg tudja válaszolni, és ezáltal nyugodtabban indulhatunk útnak a családdal, vagy akár egyedül.